Adverteren
Unieke bereik:
3.750 professionals per maand
Verspreide oplage:
5.427 papieren en 735 digitale exemplaren
Nieuwsbrief:
4.821 nieuwsbrief abonnees
Website:
9.300 unieke bezoekers per maand
Social Media:
Facebook: 1.690 – Linkedin: 4.013
Lezers van Europoort Kringen:
29% | 35% | 27% | 9% |
Directie | Management | Technici | Overigen |
HET PLATFORM
Het industrieel management magazine Europoort Kringen verschijnt 12 keer per jaar, met in elke publicatie een relevant thema zoals: (petro)chemie, haven, transport, energie, offshore, ict, infrastructuur, milieu of arbo. De digitale nieuwsbrief wordt 52 keer per jaar naar de ruim 4.821 ontvangers verstuurd. Actualiteiten en nieuws zijn te vinden op de uitgebreide website. Daarnaast bericht en informeert Europoort Kringen via Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.
Europoort Kringen is hét onafhankelijke platform voor het bedrijfsleven in en rondom het belangrijkste industriegebied van Nederland, de Europoort. Wij informeren, motiveren en inspireren de lezers met deskundig geschreven redactie, spraakmakende columns, een frisse opmaak en fraaie fotografie.
Het platform Europoort Kringen bereikt het midden- en topmanagement en het technische kader in alle lagen van de industrie. Van de toeleveranciers, verwerkers, bewerkers, ontwerpers en afnemers in het Europoortgebied, maar ook ver daarbuiten. Daarnaast wordt Europoort Kringen gelezen binnen overheden en kennisinstellingen.
Unieke bereik:
31.750 professionals per maand
Verspreide oplage:
5.427 papieren en 735 digitale exemplaren
Nieuwsbrief:
4.821 nieuwsbrief abonnees
Website:
9.300 unieke bezoekers per maand
Social Media:
Facebook: 1.690 – Linkedin: 4.013
Europoort Magazine
Boordevol vakinhoudelijk informatie over de mensen die het Europoort-gebied sterk beïnvloeden, maar ook over trends, productieprocessen, techniek, opleidingen en milieu. Uiteraard ontbreekt managementinformatie niet en is er uitgebreid aandacht voor innovatie in de brede zin van het woord.
Bedrijfsreportages geven in elk nummer een kijkje in de keuken van interessante collega-bedrijven. De twaalf strak op de doelgroep toegespitste thema’s zorgen voor een umfeld dat advertentieel uitstekend kan worden benut. Ook Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) neemt een belangrijke plaats in de bladformule in. Deze uitgekiende combinatie van onderwerpen maakt het blad geschikt voor iedereen die bij het Europoort-gebied is betrokken.
DE KRACHT VAN PRINTBETROKKENHEID
Magazines blijven beter scoren dan televisie of internet als het gaat om ontvankelijkheid voor advertenties. Er is veel meer betrokkenheid. Uiteraard als dit gepaard gaat met relevante redactie. Lezers vertrouwen en geloven vakbladen – en omarmen advertenties als onderdeel van de merkbeleving.
Studies laten steeds weer zien dat als het om vertrouwen gaat advertenties in magazines hoger scoren dan tv- en radioreclame of online advertenties. Vakbladen werken motiverend. Meer dan 60% van de lezers van vakbladen heeft actie ondernomen naar aanleiding van een advertentie in een magazine. Lezers van vakbladen hebben een positieve houding ten aanzien van advertenties in het magazine en menen dat advertenties bruikbare informatie verschaffen.
29% | 35% | 27% | 9% |
Directie | Management | Technici | Overigen |
Magazine Tarieven
Prijzen per plaatsing in euro’s | ||||||
1x | 3x | 6x | 9x | 12x | ||
2/1 afl. | 420×297 | 3.535 | 3.425 | 3.275 | 3.135 | 2.975 |
1/1 afl. | 210×297 | 1.935 | 1.830 | 1.725 | 1.620 | 1.560 |
2/1 | 390×267 | 3.535 | 3.425 | 3.275 | 3.135 | 2.975 |
1/1 | 175×267 | 1.935 | 1.830 | 1.725 | 1.620 | 1.560 |
1/2 L | 175×130 | 1.130 | 1.060 | 990 | 925 | 865 |
1/2 S | 85×267 | 1.130 | 1.060 | 990 | 925 | 865 |
1/4 L | 175×63 | 640 | 610 | 590 | 550 | 525 |
1/4 S | 85×130 | 640 | 610 | 590 | 550 | 525 |
1/8 L | 175×29 | 370 | 360 | 345 | 320 | 310 |
Toeslagen: voorkeursplaatsing: +15%; mslag: 2 +25%; omslag 3: +15%; omslag 4: +30% |
Online tarieven
De website brengt professionals dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws en relevante vakinformatie over de branche. Doet u zaken met industriële bedrijven in het Europoort-gebied? Dan is Europoortkringen.nl dé site om nieuwe klanten te bereiken! Sinds kort zijn ook vraag en aanbod van personeel aan de site toegevoegd.
Met 9.300 unieke bezoekers per maand is Europoortkringen.nl een zeer goed bezochte business-to-business website. Professionals uit vele industriële sectoren die op zoek zijn naar verkoop aan of samenwerking met bedrijven uit het Europoort-gebied kunnen zich via de subpagina Company Guide uitstekend oriënteren.
€ 350 | Square 263 x 263 pixels |
€ 250 | Side banner 263 x 76 pixels |
€ 400 | Main banner 698 x 76 pixels |
€ 625 | Full banner 1070 x 76 pixels |
€ 775 | Leaderboard 1070 x 96 pixels (responsive: tablet 768 x 96; mobiel 375 x 96) |
€ 400 | Film |
€ 500 | Advertorial |
€ 395 | Vacature |
Nieuwsbrief Tarieven
De nieuwsbrief van Europoort kringen verschijnt 52 keer per jaar en informeert haar ontvangers onder meer over de inhoud van de meest recente editie van het Europoort Kringen-magazine, evenementen, cursussen en beurzen, maar ook over vacatures en interessant bedrijfs- en productnieuws uit de Europoort-regio.
Als partner of adverteerder heeft u de mogelijkheid nieuws of andere informatie – bijvoorbeeld over uw evenement – in onze reguliere nieuwsbrief te plaatsen. Daarmee komt u onder de aandacht van meer dan 4.821 nieuwsbriefontvangers.
Leaderboard (1070x96px | responsive: tablet 768x96px; mobile 375x96px) | € 775 |
Full banner (1070x76px) | € 625 |
Main banner (698x76px) | € 400 |
Side banner (263x76px) | € 250 |
Square (263x263px) | € 350 |
Advertorial | € 500 |
Film | € 400 |
Link (agenda) | € 295 |
Vacature | € 495 |
Vacature combi web + | € 150 |
Partnermailing | € 775 |
PARTNERMAILING: MAXIMALE AANDACHT VOOR UW BOODSCHAP
U kunt ook kiezen voor een partnermailing. Deze wordt op een door u te kiezen moment verzonden aan alle abonnees van de Europoort Kringen-nieuwsbrief.
Mediagegevens
Themalijst 2023 | Inleveren | Verschijning | |
1 | MAINTENANCE Opleidingen / recruitment / assetmanagement / IoT |
30 dec ’22 | 27 jan ’23 |
2 | PETROCHEMIE Turnaroundmanagement / StocExpo |
27 jan | 24 feb |
3 | MAINTENANCE Maintenance NEXT, EuroMaintenance ’23 |
24 feb | 24 mrt |
4 | WATERSTOF World Hydrogen Summit, waterstoftransitie |
24 mrt | 26 apr |
5 | PETROCHEMIE ATEX equipment, veiligheid (ATEX Congres Heliview) |
28 apr | 26 mei |
6 | MAINTENANCE Industriële isolatie, energiebesparing |
24 mei | 23 jun |
7 | PETROCHEMIE Pompen, kleppen, piping, recycling |
23 jun | 28 jul |
8 | MAINTENANCE Industrieel gereedschap / verhuur materieel / PBM |
28 jul | 25 aug |
9 | PETROCHEMIE Conserveren, NDO, oppervlaktebehandeling |
25 aug | 29 sep |
10 | WATERSTOF Opslagtanks, watermanagement (Aqua RAI), Europort 2023 (7‑10 nov) |
29 sep | 27 okt |
11 | MAINTENANCE Familiebedrijven binnen de industrie, industriële reiniging |
27 okt | 24 nov |
12 | MAINTENANCE Industriële veiligheid |
24 nov | 22 dec |
Social Media
Ook hier liggen weer tal van mogelijkheden om uw activiteiten onder de aandacht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan een evenement waar u wellicht bij betrokken bent. In het magazine vermeld in de agenda, omlijst met een of meerdere artikelen en/of advertenties en vervolgens aangejaagd door posts op de Europoort Kringen Facebook-pagina, Twitter- en Instagram-account of de LinkedIn-groep.
Diezelfde mogelijkheden zijn er voor uw artikel, die op deze manier onder de aandacht wordt gebracht en waarover interessante meningen en commentaren ontstaan.
INTERACTIE MET UW DOELGROEP
Content marketing: profileer uzelf als kennisdrager/instituut. U bereikt niet alleen de doelgroep, maar gaat ook de dialoog met hen aan. Vakbladen en social media gaan hand in hand. Ongeveer 9 op de 10 lezers deelt informatie uit vakbladen op social media. Zeer gerichte en directe interactie met precies de juiste doelgroep.
Europoort Kringen heeft een zeer actieve LinkedIn-groep, met ruim 4.000 betrokken leden. Het is de plek waar professionals uit de belangrijkste branches in het Europoort-gebied interessante discussies voeren en zichzelf en hun bedrijven zo voor het voetlicht brengen.
PARTNERSHIPS
Europoort Kringen onderhoudt nauwe banden met:
- iTanks, het platform voor innovatie in de industrie;
- Management Producties, de top-level organisator van congressen en vakbijeenkomsten voor het havengebied;
- De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO);
- De Stichting Industriële Reiniging (SIR);
- Vereniging Aannemers Petrochemie (VAP);
- Nationale en internationale beurs- en expositiebedrijven zoals Heliview, Rotterdam Ahoy, Easyfairs, de Jaarbeurs en meer.