
Archieffoto
In de havens van Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen is een weerbaarheidscampagne gestart. Deze moet medewerkers alert maken op mogelijke criminele signalen.
‘Zeg niet meteen ja. Denk twee seconden na’, is de titel van de campagne die op social media is gestart. Deze moet havenmedewerkers alert maken op signalen die op criminaliteit kunnen wijzen. “Criminelen spelen in op goedgelovigheid of loyaliteit. Met een vraag kunnen ze iemands leven ontwrichten. Daarom is het cruciaal dat medewerkers signalen herkennen en weten wat ze kunnen doen. Deze campagne helpt daarbij”, zegt burgemeester Dijksterhuis van de gemeente Borsele.
De campagne richt zich op specifieke situaties in de havens. Met behulp van korte berichten op social media wordt aangetoond hoe onschuldig een crimineel verzoek kan lijken en hoe belangrijk het is om ‘even twee seconden’ na te denken voor je antwoord geeft. De campagne loopt minstens drie jaar. Bedrijven kunnen zich aansluiten en van gratis communicatiemateriaal gebruikmaken. Dit is te vinden op de campagnewebsite. De campagne is een initiatief van Mainport Zeehavens Zeeland-West Brabant.
Zie ook: Nieuw in M4H: Sub Zero