Passie voor de Rotterdamse haven. Dat is nog steeds wat de gasten van de RTM Port
Party verbindt. Op vrijdag 7 september 2018 is de 10e editie van dit feest ‘van en voor de
haven’ in de Cruiseterminal Rotterdam. De organisatie kijkt met gepaste trots terug op
de ontwikkeling die het feest het afgelopen decennium doormaakte, waaronder de
verdubbeling van het aantal bezoekers naar ruim 1.500 havenfans.
De eerste editie vond plaats in september 2011. Het idee was om eenmalig een mooi feest neer te zetten. Het initiatief lag, en is nog steeds, in handen van Jong Havenvereniging, maar alle havenfans zijn van harte uitgenodigd. Al tijdens het eerste feest was duidelijk dat er een vervolg zou komen.

Gerrit Peekstok en Rogier Jansen, organisatoren van het eerste uur, blikken terug: “De eerste keer maakten we ons heel druk, want als een idee jaren in het hoofd zit en het moment is eindelijk daar, dan wil je ook dat het slaagt. En dat deed het! We hadden toen zo’n 800 man binnen. Niet gek voor een havenclub die toen ook pas drie jaar bestond.’’
De edities volgden elkaar op, waaronder ook de Wintereditie van 2012. Gerrit: “Maar dat was niet te doen voor ons als organisatie. Er komt veel bij kijken, waaronder alle sponsors benaderen en het contact met deze havenbedrijven onderhouden. In het begin was het soms nog best lastig om bedrijven warm te maken voor het feest. We hebben ons als Jong Havenvereniging wel eens zorgen gemaakt om de financiën. Gelukkig hebben we een sterke moedervereniging naast ons staan, maar uiteindelijk kwam het altijd goed.’’

Sponsors mogen inmiddels rekenen op een high class sponsorlounge, waar ze kunnen netwerken met 300+ mensen. Rogier: “De lounge is net zo’n groot succes als het feest zelf. Bedrijven informeren inmiddels zelf of ze weer kunnen sponsoren. Er is duidelijk behoefte aan een evenement als de RTM Port Party, waar mensen elkaar ontmoeten op een informele manier en waar je goede relaties voor wilt uitnodigen. Fijn dat we daarop hebben kunnen inspringen.’’

De tiende editie belooft de beste ooit te worden. “De organisatie is bezig om leuke extra’s toe te voegen aan het vaste concept,’’ aldus de organisatoren. ,,Daarbij zou het leuk zijn als we het bezoekersrecord verbreken, maar dat is niet het belangrijkste. Als iedereen het naar zijn zin heeft, zijn we al dik tevreden!’’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Geef hier je commentaar
Vul hier alsjeblieft je naam in