'Rotterdam make it happen'

Vijf jaar geleden werd de merkalliantie ‘Rotterdam make it happen’ gestart, om zo Rotterdam te promoten. Deze maand ondertekenden de zeven samenwerkende partijen een nieuwe samenwerkingsovereenkomst voor de duur van vijf jaar.

De start van de gezamenlijke promotie voert terug naar 14 december 2014, toen de gemeente Rotterdam, het Havenbedrijf Rotterdam, de Erasmus Universiteit en Rotterdam Partners besloten samen te werken om de havenstad in binnen- en buitenland op de kaart te zetten. De pay-off weerspiegelt volgens deze partijen ‘de typisch Rotterdamse mentaliteit’. Ook laat het zien waar de stad, haven en de inwoners voor staan: ‘pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense’.

‘Rotterdam make it happen’

In de loop der jaren sloten ook Erasmus MC, Rotterdam Topsport en Rotterdam Festivals zich bij de merkalliantie aan. Begin deze maand, op de nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente Rotterdam, Rotterdam Partners en Rotterdam Festivals, tekenden de bestuurders van de zeven partijen een formele overeenkomst om de samenwerking met vijf jaar te verlengen. Niet alleen zetten zij hun handtekening op het document, ook plaatsten zij die op een street art beurswand. Die sluit aan op andere Rotterdam make it happen street art-objecten die in de stad zijn te vinden.

Zie ook: Havenbedrijf waarschuwt voor valse kopieen website