Boskalis heeft de SponsorRing 2016 gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. De onderscheiding werd toegekend wegens de sponsoring door het bedrijf van de proef van het Noordzee-prototype van de drijvende barrière van The Ocean Cleanup.
Op 23 kilometer voor de Nederlandse kust wordt een proef uitgevoerd met een drijvende barrière om plastic uit zee op te vangen. Het doel is om te kijken in hoeverre het ontwerp bestand is tegen extreme weersomstandigheden op zee. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland.
The Ocean Cleanup is een Nederlandse stichting opgericht door Boyan Slat om plastic uit de oceanen te verwijderen. Boskalis is een van de drie hoofdsponsors van de proef met de drijvende barrière op de Noordzee naast het ministerie van Infrastructuur en Milieu en een anonieme particuliere sponsor. Behalve het mede mogelijk maken van de proef, levert Boskalis met het hoofdsponsorschap ‘een bijdrage aan het streven naar maatschappelijke bewustwording rond de problematiek van plastic soep’.