Een soort Bol.com voor de maritieme industrie, zo omschrijft Dave Vander Heyde van IHC het nieuwe ShipSupport.com. Op dit B2B-platform kunnen onderdelen worden besteld.
IHC presenteerde de website afgelopen vrijdag. Het zegt hiervoor de krachten met zijn leveranciers te hebben gebundeld en denkt hiermee in een behoefte te voorzien. “Onderdelen bestellen zou een simpel en efficiënt proces moeten zijn dat je altijd en overal moet kunnen doen wanneer het jou uitkomt”, verklaart Maaike de Rover, die als drijvende kracht achter het initiatief van IHC te boek staat.
B2B-platform
Dave Vander Heyde, ceo bij IHC, noemt ‘een open en transparant e-commerceplatform’ als ShipSupport iets nieuws in de maritieme sector. “Onze klanten zijn bekend met de nieuwe digitale wereld. Ze zijn vertrouwd met online shoppen bij Amazon of Bol.com. Dat is precies het idee achter ShipSupport.com. Inloggen om prijzen te kunnen zien of tijd verspillen aan het opvragen van een offerte is echt niet meer van deze tijd. Onze klanten kunnen zich zo richten op hun echte werk. Goed werkend equipment is daarbij vanzelfsprekend.”
‘Gezamenlijk iteratief proces’
Het verschil tussen deze website en andere aanbieders schuilt volgens Vander Heyde in het volgende: “De oplossingen van IHC komen altijd vanuit een gezamenlijk iteratief proces met onze klanten. We luisteren naar hun uitdagingen en behoeftes en bieden passende oplossingen, waarmee ze hun performance en inzetbaarheid kunnen maximaliseren. Ik ben ervan overtuigd dat het tijd is dat onze sector deze vooruitgang omarmt.”