Eurovisie Songfestival

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan het stadsprogramma van het Eurovisie Songfestival. Richard van der Eijk zette hiervoor namens het havenbedrijf zijn handtekening.

Vier dagen voordat het Eurovisie Songfestival begint (dat van 12 tot en met 16 mei wordt gehouden), start het stadsprogramma voor het liedjesfestijn. De gemeente Rotterdam, Rotterdam Partners, Rotterdam Ahoy en Rotterdam Festivals organiseren dit op verschillende locaties in de stad ‘voor alle Rotterdammers’. 

‘Genieten’

In het Havenbedrijf Rotterdam is een hoofdsponsor gevonden van dit stadsprogramma. Ceo Allard Castelein van het havenbedrijf legt uit waarom hij hierachter staat: “We willen als grootste haven van Europa zoveel mogelijk Rotterdammers van dit multiculturele, kleurrijke en internationale evenement laten genieten. Vandaar dat we als Havenbedrijf Rotterdam met plezier het stadsprogramma van dit unieke festival sponsoren.”

Eurovisie Songfestival

Volgens het havenbedrijf past de sponsoring van het stadsprogramma in zijn sponsorbeleid. Dat is er op gericht om Rotterdam als vestigingsstad aantrekkelijk te houden, Rotterdamse evenementen en culturele locaties te gebruiken voor de ontvangst van relaties en klanten en de band tussen stad en haven te verstevigen. Het havenbedrijf sponsort wel meer publieke evenementen. Zo is het de drijvende kracht achter de Wereldhavendagen, North Sea Jazz Festival, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en de Harbour Run. Daarnaast ondersteunt het culturele locaties als De Doelen, het Nieuwe Luxor, Blijdorp, CHIO en Boijmans van Beuningen. (Foto Marc Nolte)

Zie ook: Vakbeurs moet wijken voor Eurovisie Songfestival