AkzoNobel heeft een prima jaar gedraaid. De omzet steeg met vier procent tot 14,9 miljard euro en het bedrijfsresultaat viel 36 procent hoger uit.
Vooral de verkoop van lakken voor de olie-, scheepvaart-, auto- en vliegtuigindustrie nam fors toe (zeven procent). Hoewel het volume door minder orders uit de olie- en gasindustrie terugliep, steeg het bedrijfsresultaat met 45 procent. Ook de omzet van de chemietak van AkzoNobel groeide, met twee procent tot vijf miljard euro. Het bedrijfsresultaat groeide met twintig procent. Bij de derde divisie, verven voor de bouw, stegen de verkopen met drie procent. Ceo Ton Büchner zegt vooruit te blikken op een uitdagend jaar met ‘beperkte verwachtingen’. “We blijven voortbouwen op onze basis van operational excellence, waarbij we organische groei en innovatie toevoegen aan de volgende fase van onze strategie terwijl we alledaagse essentiële producten creëren voor een leefbaarder en inspirerender bestaan.”