Het Havenbedrijf Amsterdam en Vopak investeren gezamenlijk in de aanleg van extra ligplaatsen en infrastructuur. De uitbreiding bij de Vopak-terminal moet de efficiency bij de afhandeling van schepen vergroten én wachttijden voorkomen.
Bij de terminal van Vopak wordt een steiger verlengd met een extra ligplaats voor zeeschepen. Ook wordt de pompfaciliteit uitgebreid en komt er een nieuwe kade die plaats biedt aan twee extra ligplaatsen voor binnenvaartschepen. Ramon Ernst, directeur Vopak Amsterdam, verklaart dat de hoge volumes bij de terminal kunnen leiden tot wachttijden voor zee- en binnenvaartschepen. “Daar is niemand bij gebaat. Door deze investering vergroten we de afhandelingscapaciteit op onze terminal. Hiermee verbeteren we, ook met het oog op de komst van de nieuwe zeesluis, de service en efficiëntie in de Amsterdamse haven. Vopaks strategie in de Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-regio is er op gericht om te investeren in de productiviteit en efficiëntie van onze bestaande terminals, in plaats van extra opslagcapaciteit te creëren waar geen noodzaak voor is.”